
Tämän päivän trendi tapahtumissa on tuloksellisuus. Paljonko uutta ja hyödyllistä tietoa sait, montako kontaktia loit, kuinka hyvin verkostoiduit.
Muutama nuori jyväskyläläinen yrittäjä huomasi omakohtaisesti, että liian usein verkostoituminen jää osallistujan oman aktiivisuuden varaan. Kiinnostavia kontakteja on vaikea löytää ihmismassasta, eikä ihmisten tapaamiseen jää aikaa.
Onneksi miehillä oli myös osaamista ratkaista verkostoitumisen ongelma. Näin syntyi Brella, sähköinen työkalu tapaamisten ja verkostoitumisen hallintaan tilaisuuksissa. Onni oli myös se, että samaan aikaan Jyväskylässä kehitettiin toista tapahtumien merkkipaalua: Nordic Business Forumia. Kolmen vuoden yhteistyön jälkeen NBF on muuttanut jo Helsingin Messukeskukseen, ja tänä vuonna Brella-palvelun kautta siellä sovittiin jo yli 1 400 tapaamista.
- Brellan tarkoituksena on tehdä verkostoituminen mahdollisimman helpoksi, painottaa yksi perustajista, Janne Puustinen (kuvassa). - Se madaltaa yhteydenottokynnystä, saattaa palveluiden etsijät ja tarjoajat yhteen ja varaa heille tietyn ajan ja paikan tapaamiseen. Näin osallistujat saavat kohtaamisista kaiken hyödyn irti.
Tapahtuman järjestäjän näkökulmasta taas verkostoitumismahdollisuuden tarjoaminen parantaa kävijäkokemusta, laajentaa aktiivista verkostoitumisaikaa ennen ja jälkeen tapahtuman sekä lisää näin osallistujien tyytyväisyyttä. Maksullisissa tapahtumissa lippuhinnan saa parhaimmillaan monikertaisesti takaisin arvokkaiden kontaktien kautta.
Brellan sähköinen verkostoitumispalvelu on tapahtuman järjestäjälle helppo ja hyväksi koettu valmis pohja, joka on kivuton ottaa käyttöön. Järjestäjä perustaa tapahtumansa perustiedot palveluun ja määrittelee verkostoitumiselle oman ajankohdan sekä lähettää osallistujille valmiit ohjeet.
Osallistujana kirjaudut sisään esimerkiksi LinkedIn-tilisi kautta tai luot kokonaan uuden profiilin palveluun. Määrittele profiilissasi, mitä asioita etsit tilaisuudesta ja mitä tarjoat itse sekä intressialueesi. Näiden perusteella palvelu ehdottaa suoraan sopivia osumia eli muita osallistujia, joiden profiilitiedot ja intressit sopivat sinun tietoihisi.
Säästät aikaa ja löydät suoraan kymmenien, ehkä satojen osallistujien joukosta sinua kiinnostavat henkilöt. Luonnollisesti voit etsiä kontakteja palvelusta myös henkilön nimen, yrityksen nimen, tittelin tai minkä tahansa muun profiilitiedon perusteella. Kun löydät kiinnostavan kontaktin, voit lähettää tälle tapaamispyynnön tilaisuuteen tiettyyn aikaan ja paikkaan. Tiedot tapaamisistasi kulkevat mukanasi Brellassa, joka toimii myös kännykässäsi.
- Verkostoituminen Brellan kautta kannattaa aloittaa viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa, vinkkaa Janne. - Palvelun kautta saat luotua pohjakontaktin, jota voit hyödyntää myös jälkikäteen. Näin voit hyödyntää tapahtumaa ja sieltä saatuja kontakteja pitkään.
Brella-verkostoitumispalvelu oli käytössä myös SMTnetworkissa. Palvelun kautta sovittiin lähes 100 tapaamista, joten Brella Meeting Room -kohtaamispaikassa riitti vilskettä koko 45-minuuttisen verkostoitumisajan verran.
Kiinnostuitko mahdollistamaan verkostoitumisen omassa tilaisuudessasi tai tapahtumassasi? Tutustu palveluun http://www.brella.io/ tai ota yhteyttä SMT:n asiantuntevaan tapahtumatiimiin ja kysy lisää Brella-palvelun käyttöönotosta. Meiltä saat myös muut tapahtumasi järjestämiseen liittyvät palvelut helposti ja ammattitaidolla.
SMT Tapahtumat p. 010 826 8400 tai [email protected]