
Puhumme usein siitä, miten yrityksen matkustusohjelma voi tukea sen toimintaa. Nyt haluamme kuitenkin keskittyä siihen, mitä hyötyä siitä voi olla matkustajille erityisesti nykyisissä matkustusolosuhteissa.
Lisää turvaa epävarmoina aikoina
Kun matkustustilanteet vaihtelevat niin paljon kuin ne nykyään tekevät, matkustajat tarvitsevat kaiken mahdollisen tuen. Kun matkustaja varaa matkansa yrityksen ohjeen mukaisesti, hän voi luottaa siihen, että käyttää hyväksi koettuja kumppaneita ja että matkatoimisto voi auttaa häntä poikkeustilanteissa. Matkatoimiston poikkeustilannehallintapalveluiden avulla myös yritys voi tarvittaessa paikallistaa matkustajan ja auttaa tätä ongelmatilanteessa.
Sen sijaan matkustusohjelman noudattamatta jättäminen asettaa matkustajan alttiiksi suuremmille riskeille. Jos lento, hotelli ja muut palvelut on varattu eri paikoista, yritys ei näe kokonaiskuvaa eikä tiedä, missä matkustaja on menossa tai yöpymässä. Vuonna 2020 yli 200 maata ja aluetta asetti erilaisia matkustusrajoituksia. Niiden aikana yrityksen ja matkatoimiston tuki matkustajien kotiuttamisessa oli kullankallis.
Tukea kellon ympäri
Kun matka on varattu ohjeen mukaisesti sopimusmatkatoimistosta, matkustajat voivat luottaa siihen, että tavoittavat osaavan matka-asiantuntijan vuorokauden ympäri. Asiantuntijat näkevät voimassa olevat varaukset ja voivat auttaa matkan uudelleen reitittämisessä tai matkustajan kotiuttamisessa.
Meillä GBT:ssä voit saada apua matkasi muutoksiin yhdellä mobiilisovelluksen klikkauksella. Palvelumme voi jopa tunnistaa automaattisesti matkasi muutokset ja peruutukset ja reitittää matkustajan uudelleen sekä viestiä hänelle mobiilisovelluksen kautta. Näin hän ei joudu jonottamaan lentokentän tiskillä uudelleenreititystä.
Luotettavat matkustustiedot
Näinä aikoina tien päälle ei kannata lähteä tutkimatta voimassa olevia matkustusrajoituksia, turvallisuusohjeita ja hygieniaohjeita. Matkustajien ei kannata kuitenkaan kuluttaa tunteja surffailemalla netissä luotettavan tiedon perässä. Matkatoimisto voi tuottaa sen kaiken keskitetysti.
GBT tarjoaa yhteenvetosivuston nimeltä Travel Vitals ™. Sieltä käyttäjä voi etsiä tietoa jokaisesta matkansa vaiheesta jo ennen varauksen tekemistä. GBT:n asiakkaat voivat saada jopa suoraan matkustussuunnitelmaansa liittyvää tietoa esim. koronatestien saatavuudesta lentokentällä sekä siivoustoimenpiteistä omassa hotellissaan. Matkakohtaisesti räätälöity palvelu toimii Amex GBT Mobile -sovelluksessa.
Mobiilisovelluksen kautta matkustaja saa myös muita matkaan liittyviä päivityksiä, esim. tietoa lennon myöhästymisestä tai uudesta lähtöportista. Uutena lisäpalveluna yritys voi myös lähettää push-viestejä matkustajilleen.
Lisää vinkkejä siihen, kuinka sinä ja matkatoimistosi yhdessä voitte auttaa matkustajia monimutkaisissa poikkeusoloissa, löydät lataamalla englanninkielisen tutkimuksemme “How Travel Management Companies Can Lend a Hand in a Disruption”.