
Olemme panostaneet arvokkaisiin face to face -asiakaskohtaamisiin tapahtumissamme jo yli vuoden ajan. Paljon uusia asioita olemme tehneet ja kokeilleet myös teknologian saralla tapahtumissamme. Mutta voiko teknologia tuoda todellista lisäarvoa tapahtumalle?
Huhtikuussa 2014 meillä oli ensimmäisen kerran Twitter-seinä käytössä. Rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että 80 % twiiteistä oli oman henkilökuntamme lähettämiä. Keväällä 2015 SMTfuturewatch-päättäjätapahtumassa tilanne oli jo aivan toinen. Twiittejä tuli niin tiheään ja tasaiseen tahtiin, että nousimme ykköseksi Suomi twiittaa -listauksessa ohittaen sen hetken kuumimman some-aiheen eli vaalit.
Näin nostimme pelkän twiittiseinän avulla yrityksemme profiilia tapahtuman aikana.
Saimme twiiteistä arvokasta palautetta siitä, mitkä asiat eri puheenvuoroissa herättivät tunteita tai koskettivat kuulijoita. Lainatakseni SMTfuturewatchiin osallistunutta Sanomien Anne Rissasta: "Ennen esityksen kuunteleminen kännykkää näpelöiden oli epäkohteliasta. Nyt se on osallistumista. #smtfw #twiittaus".
Kilpailu osallistujista on kovaa ja kalenterit täysiä. Siksi tapahtuman kutsu ja www-sivu ensimmäisenä kosketuksena asiakkaaseen ovat erittäin kriittisiä kiinnostuksen herättäjinä ja luovat vahvasti yritysmielikuvaa joka seuraa läpi tapahtuman.
Olemme SMT:ssä panostaneet täysillä tapahtumateknologiaan, jota tarjoamme myös meiltä tapahtumia ostaville asiakkaille. Haluamme, että palvelumme toimivat kaikilla laitteilla, myös mobiilisti, mikä varmistaa mm. joustavan ilmoittautumisprosessin. Tarjoamme wow-elämyksiä synnyttävän tapahtumasivuston, joka elää tapahtuman ilmoittautumishetkellä, tapahtuman aikana ja vielä pitkään tapahtuman jälkeenkin. Lyhyet nettivideot osallistujahaastatteluista ja esiintyjistä ovat oiva tapa jakaa ja markkinoida yritystä myös niille, jotka eivät päässeet paikalle.
Mitä sitten teemme seuraavaksi? Kehitystiimimme on tehnyt töitä hiki hatussa ja innosta puhkuen täysin uuden teknisen alustamme parissa, jolla varmistamme modernin, sujuvan ja visuaalisemman palvelun asiakkaillemme tapahtumaostamiseen. Tuomme markkinoille täysin uniikin tapahtumaportaalin, joka nostaa tapahtumien läpinäkyvyyttä yrityksessä ja tuo täysin uusia elementtejä osaksi tapahtumahallinnointia. Kiinnostuitko?
Tämän vuoden suurin asiakastapahtumamme #SMTnetwork on ovella. Siellä näytämme sinulle mistä on kyse. Tule paikalle ja nykäise meitä hihasta, niin jutellaan miten me SMT:n tapahtumissa käytämme teknologiaa renkinämme.
Susanne Lindroos
Kehitysjohtaja