
Jokainen meistä on tottunut varaamaan omat matkamme netistä ja surfaamaan eri varaussivuilla. Miksi työmatkan varaaminen itse koetaan hankalaksi? Miten yritys saa matkustajat kokemaan matkavarausten teon helpoksi ja nopeaksi ilman stressiä ja matkavaraajan apua?
1. Pidä yrityksesi matkustusvinkit ja ohjeet ajan tasalla.
Kun työntekijät ovat selvillä pelisäännöistä, hinnoista ja sopimuskumppaneista, on matkaohjeen noudattaminen itsestään selvää ja varaaminen sujuu helposti itsekin.
2. Varaat milloin ja missä vain.
Itsevarauspalvelut ovat käytössäsi aina, jopa älypuhelimesi kautta. Palvelutiimikin auttaa tarvittaessa 24/7, jos aikataulut muuttuvat ja suunnitelmat kaipaavat päivitystä.
3. Jätä vaikeimmat varaukset suosiolla palvelutiimille.
Ammattitaitoinen tiimisi tuntee matkustussäännön, tarjoaa oikeita vaihtoehtoja ja kartoittaa lisäpalveluiden tarpeet. Lisäksi palvelutiimi osaa neuvoa, kun varaaja tarvitsee apua online-palveluspalvelun kanssa. Yhdellä puhelinsoitolla saat kaiken tarvitsemasi ja nekin palvelut, joita ei itselläsi tullut mieleen. Katso täältä vinkkejä varauksista, jotka kannattaa jättää asiantuntijoille: /smt-trends/asiakaskohtaaminen-2017
4. Säästät aikaa, sillä varaaminen on nopeampaa ilman välikäsiä.
Matkasuunnitelman teko, vaihtoehtojen kartoittaminen ja päätöksen teko nopeutuu, kun matkustaja ei odota matkanvaraajan tarjoamia vaihtoehtoja. Hinnatkaan eivät muutu, kun halutun hinnan ja vaihtoehdon saa varattua nopeasti suoraan itse.
5. Sähköiset palvelut auttavat matkustajaa matkan aikana ja sen jälkeen.
Ennen matkaasi saat tallennettua varausvahvistuksen suoraan kalenteriisi tai lähetettyä eteenpäin tiedoksi muillekin sitä tarvitseville. Matkan aikana voit ottaa kuvia kännykälläsi mahdollisista taksikuiteista tai paikallisliikenteen lipuista, jolloin ne kulkevat mukanasi vahvistuksellasi. Matkanlaskun tekokin sujuu nopeasti, kun kaikki matkaan liittyvät kulut ovat yhdessä paikassa helposti saatavilla.
Onko sinun organisaatiosi siirtymässä sihteeri-varaajista itsevaraaviin matkustajiin? Yllä olevien vinkkien lisäksi saat meiltä apua mm. matkustusohjeen laatimisessa ja viestinnässä. Ota yhteyttä omaan asiakasvastaavaasi SMT:ssä tai [email protected]